Διδακτικό σενάριο στις “αλλαγές κατάστασης”

ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ

ΑΛΛΑΓΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ

ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ “ΦΥΣΙΚΗ Β? ΚΑΙ Γ? ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ”

Μία πρόταση του συναδέλφου ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ

Το διδακτικό σενάριο αφορά το μάθημα της Φυσικής Β’ Γυμνασίου και αναφέρεται στη διδασκαλία των ενοτήτων <<αλλαγές κατάστασης και θερμότητα>>, <<μικροσκοπική μελέτη των αλλαγών κατάστασης>> και <<εξάτμιση και συμπύκνωση>>.
Οι μαθητές εργάζονται στην αίθουσα Πληροφορικής, σε ομάδες των τριών ανά Η/Υ,  με τη βοήθεια του φύλλου εργασίας που τους δίνεται. Το λογισμικό που  χρησιμοποιείται είναι το   <<Φυσική Β’ και Γ’ Γυμνασίου>>.
Η προτεινόμενη διδασκαλία εξετάζει πρώτα τα φαινόμενα τήξης – πήξης και τη μικροσκοπική μελέτη σε αυτές τις αλλαγές κατάστασης. Στη συνέχεια εξετάζεται το φαινόμενο του βρασμού και η συμπεριφορά των δομικών λίθων ενός σώματος κατά τη διάρκεια του βρασμού. Τέλος εξετάζεται το φαινόμενο της εξάτμισης, όπου γίνεται και η διάκριση ανάμεσα στον βρασμό και την εξάτμιση.
Το προτεινόμενο σενάριο αποτελείται από τέσσερα φύλλα εργασίας. Κάθε ένα από αυτά θα εξετασθεί στα πλαίσια μιας διδακτικής ώρας.

Κατεβάστε